5 työkaluvinkkiä

Viisi tutustumisen arvoista digityökalua muhimaan heinäkuun helteisiin ensi syksyä varten – olkaa hyvät! Valinnat on suoritettu puhtaasti fiilispohjalta, pohtien lähinnä mahdollisen saavutettavan hyödyn ja kustannusten suhdetta.

Appgyver

Useamman vuoden Appgyverin kehitystä seuranneena täytyy sanoa, että olen todella innoissani ideasta tarjota helpot ja toimivat työkalut yritysten omaan sisäiseen sovelluskehitykseen. Jos eteen tippuu digitalisointia kaipaava prosessi, jossa pitäisi päästä nopeasti vauhtiin ja integroitumaan ympäröiviin järjestelmiin ketterästi niin Appgyver on ehdottomasti tutustumisen arvoinen työkalu. Pidän erityisesti työkalusta jolla liiketoiminnan prosessi mallinnetaan ensin sovelluksen pohjaksi – erinomainen lähtökohta.

composer-in-action

Showell

Mobiileja myyntisovelluksia on ollut markkinoilla jo hetkisen aikaa, mutta täytyy sanoa että kotimaisen Valun (ent. Mediacabinet) Showell teki vaikutuksen. Myynnin materiaalien ajantasaisuus ja presentaatioiden yhdenmukaisuus on varmasti hyvin yleinen ongelma yrityksissä ja juuri tähän problematiikkaan Showell iskee tehokkaasti. Pidin erityisesti modernista ilmeestä, hyvästä brändättävyydestä, tietojen synkkauksesta taustalla ja offline-mahdollisuudesta (hienoa, että huomioidaan se realiteetti ettei myyjillä ole aina verkkoyhteyttä käytössään). Integrointien, laskureiden ja konfiguraattoreiden myötä Showell voinee toimia myyjän pääasiallisena työkaluna. Jos teillä tulostetaan tai hierotaan myynnin Powerpoint-dekkejä tuntitolkulla viikoittain niin uskoisin tällaisesta ratkaisusta olevan merkittävää hyötyä.

Ominaisuudet_-_Showell

Office Delve

Sisällön määrä räjähtää tähtitieteellisiin sfääreihin niin vapaa-ajalla kuin työssäkin ja siksi automaattinen kuratointi muuttuu yhä oleellisemmaksi osaksi digitaalista elämää. Office Delve on työkalu, joka luo O365-ekosysteemiin käyttöä avustavia näkymiä ja tuo relevantit sisällöt esiin etsimättä. Uskon, että tällaiset työkalut tulevat lisäämään tehokkuutta merkittävästi tulevaisuudessa karsimalla tiedon hakemiseen ja yhdistelemiseen kuluvaa aikaa. Ne vähentävät varmasti myös sisäisen sähköpostin määrää organisaatioissa.

Explore_Office_Delve

Zapier

Palveluiden välisiä prosesseja automatisoiva Zapier säästää aikaa ja on muutenkin upea keino niistää lisäarvoa yhdistämällä hyvin toimivia palveluita rajapintojen avulla toisiinsa. Käyttöliittymä on täysin graafinen, joten integraatioiden sielunelämää ei tarvitse ymmärtää kovinkaan syvällisesti.

 

Haluatko seurata automaattisesti Twitter-tililläsi kaikkia, jotka ovat rekisteröityneet Mailchimp-uutiskirjeesi vastaanottajiksi? Zapier hoitaa.

Haluatko tallentaa automaattisesti tiedon käynnistyneestä asiakaspalveluchatista CRM-järjestelmääsi? Zapier hoitaa.

Ja niin edelleen. Verkkosovelluksia yhdistelemällä ja ketjuttamalla voi saada aikaan todella vaikuttavia kokonaisuuksia.

editor

Geckoboard

Geckoboard mahdollistaa yksittäisten datalähteiden (Google Analytics, sosiaalisen median palvelut, lähes mikä tahansa avointa dataa tuottava palvelu, yrityksen sisäiset järjestelmät) yhdistämisen jatkuvasti päivittyväksi näkymäksi. Käyttökohteita on rajattomasti, mutta muutamia mainitakseni: markkinoinnin tulosten liveseuranta, käyttäjätuen tilanne (avoimet tiketit, vasteaika, ratkaisuaika, tukihenkilöiden määrä), sosiaalisen median seuranta, kahvipannun täyttöaste, työntekijöiden yleisfiilis ja käytännössä ihan mikä tahansa.

marketing-dashboard-lg-1114-1

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *